Syllabus (Half-Yearly):
1.
English:
Book: Begin to write (1-12 pages)
·
Draw with
your finger first and then draw lines
·
Start on
the dot to finish the line
·
Follow the
arrows and finish the object
Draw the given instruction of the exercise
Book: My Book of ABC
·
A-Z (Oral)
·
Make 3
words by the letters A- O
·
Phonic
sound of the letters (A-O)
·
Alphabets
tracing and writing from A to M in copy
·
Identifying
the letters
·
Match the
letter
·
Identify
the gap letters
·
Vowel
·
Opposite
words: (Oral) (5 Words)
Small- Big Fat-Thin
Long- Short Heavy- Light
Near- Far Up-Down
Book: Alphabet Practice Work Book
·
Trace and
Write the Capital Letters from A to O
·
Do the related work to
the letters in the worksheet
2.
Math:
Book: My First Book of 123
·
Numbers in
English (1-50) (Oral)
·
Trace &
write the numbers 1-10
·
১ থেকে ৫০ (মৌখিক)
·
১ থেকে ১০ পর্যন্ত খাতায় লিখ
·
Identify
the missing numbers
·
Matching
numbers
·
Count and
write the number
·
Reverse
numbers (1-10) (Oral)
·
Learn to
Know about Shapes (3) (Circle, Triangle, Square, Rectangle)
Book: Play with Numbers (page 1 to 26)
·
Trace and
write numbers 1 – 10
·
Count and
write the numbers
·
Match each
set with its number
·
Circle the
correct number
·
Which
number comes before and after
·
Missing
numbers
3.
বাংলা:
বই: সোনামণিদের অ আ ক খ (পৃষ্ঠা-৩ থেকে ১৬)
১. অ থেকে ঔ
পর্যন্ত স্বরবর্ণগুলো বলা। (মৌখিক)
২. অ থেকে ঔ পর্যন্ত স্বরবর্ণগুলো স্বরবর্ণধ্বণিসহ বলা। (মৌখিক)
৩. স্বরবর্ণগুলো দিয়ে ৩টি করে শব্দগঠন কর। (মৌখিক)
৪. বাংলা কার-চিহ্নগুলি বলা
৫. প্রশ্নোত্তর:
·
বাংলা ভাষায় স্বরবর্ণ কয়টি?
·
পূর্ণ মাত্রাযুক্ত স্বরবর্ণ কয়টি?
·
অর্ধ-মাত্রাযুক্ত স্বরবর্ণ কয়টি?
·
মাত্রাবিহীন স্বরবর্ণ কয়টি?
·
স্বরবর্ণের সংক্ষিপ্তরূপকে কি বলে?
৬.
ব্যঞ্জণবর্ন (ক – ঞ) বলা ।
৭. ৫টি ফলের নাম বল।
৮. ৫টি ফুলের নাম বল।
খাতার কাজ:
·
অ থেকে ঔ পর্যন্ত স্বরবর্ণগুলো লেখা।
·
মিল করা।
·
শূণ্যস্থান পূরণ করা।
ছড়া:
·
মিনি মিনি তোর কয়টি ছানা?
·
আতা গাছে তোতা পাখি
·
কাগজের টুকরা, কাগজের টুকরা
·
হাট্টিমা টিম টিম
4.
General
Knowledge:
1.
Name of 5
Animals (Oral)
·
Cow, Bear,
zebra, Lion, Deer
2.
Name of 5
Fruits (Oral)
·
Apple,
Mango, Banana, Orange, Papaya
3.
Name of
Colours (Oral)
·
Red, Blue,
Yellow (Primary Colours)
·
Green,
Purple, Black, White, Pink (Secondary Colours)
4.
Name of 7
Days (Oral)
·
Sunday,
Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday
5.
Know your Body
Parts (Oral)
·
Head, Ear,
Nose, Eye, Shoulder, Neck, Mouth, Knee, Toe, Lip.
6.
Conversation
Sentences: (Oral)
·
What is
your name?
·
My name is
__________
·
How old are
you?
·
I am
_______ years old
·
What is the
name of your school?
·
The name of
my School is Salmela International school
·
Which class
do you read in?
·
I read
in____________
·
What is
your Favorite Colour?
·
My favorite
colour is____________
·
How many Primary colours are there, name
them.
Rhymes:
1.
Twinkle Twinkle,
little star
2.
Row your
Boat
3.
Head, shoulders,
knees and toes
4.
Humpty
Dumpty
5.
Red, Red go
to Bed
6.
Two little
Dickey Birds
Art:
·
How to Draw
and Colour (A) (Pages 2-13)
Syllabus (Final):
1.
English:
Begin to write (13-24pages)
·
Follow the
lines
·
Start on
the dot to finish the line
·
Follow the arrows
and finish the object
·
Draw the
given instruction of the exercise